Gaji & Tugas Penolong Pegawai Rancangan Tanah Gred G29

Gaji, Kelayakan Dan Deskripsi Tugas Penolong Pegawai Rancangan Tanah Gred G29

Berminat menjadi penjawat awam? Jom apply kerja kerajaan dan buat permohonan melalui portal SPA8i iaitu Suruhanjaya Perkhidmatan Awam (SPA). Ketahui apa syarat kelayakan, tugas dan berapa gaji Penolong Pegawai Rancangan Tanah Gred G29. Nak lulus interview SPA? Baca: Tips Temuduga Kerajaan & Contoh Soalan Temuduga SPA

Permohonan dan pengambilan jawatan kosong Penolong Pegawai Rancangan Tanah Gred G29 akan dibuka jika ada kekosongan jawatan. Nantikan pengumuman pengambilan Penolong Pegawai Rancangan Tanah pada bila-bila masa. Apa yang penting, anda kena isi permohonan online jawatan Penolong Pegawai RancanganTanah Gred G29 bagi permohonan kerja lepasan Diploma, STPM, STAM, STP, HSC menerusi Suruhanjaya Perkhidmatan Awam (SPA8).

gaji, tugas, syarat kelayakan Penolong Pegawai Rancangan Tanah Gred G29, temuduga spa Penolong Pegawai Rancangan Tanah Gred G29, permohonan kerja Penolong Pegawai Rancangan Tanah lepasan diploma stpm stam
Gaji, kelayakan dan tugas Penolong Pegawai Rancangan Tanah

Gaji Penolong Pegawai Rancangan Tanah Gred G29

Gaji Penolong Pegawai Rancangan Tanah sekitar RM1,494 sehingga RM5,674. Manakala untuk kadar gaji tahunan pula berjumlah RM145.

Syarat Kelayakan Penolong Pegawai Rancangan Tanah Gred G29

1.    Warganegara Malaysia;
2.    Berumur tidak kurang dari 18 tahun pada tarikh tutup iklan jawatan; dan
3.    Diploma dalam bidang perladangan, pertanian atau bidang berkaitan yang diiktiraf oleh Kerajaan daripada institusi pengajian tinggi tempatan atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya.
4.    (Gaji permulaan ialah pada Gred G29: RM1,847.86).



5.    Syarat Bahasa Melayu: Calon bagi lantikan hendaklah memiliki Kepujian (sekurang-kurangnya Gred C) dalam subjek Bahasa Melayu pada peringkat Sijil Pelajaran Malaysia/ Sijil Vokasional Malaysia atau kelulusan yang diiktiraf setaraf dengannya oleh Kerajaan.
6.    Syarat Peningkatan Secara Lantikan : Pegawai sedang berkhidmat dalam perkhidmatan Penyelia Rancangan Tanah adalah layak dipertimbangkan oleh Pihak Berkuasa Melantik berkenaan untuk Peningkatan Secara Lantikan ke jawatan Penolong Pegawai Rancangan Tanah Gred G29, tertakluk kepada kekosongan jawatan, apabila telah disahkan dalam perkhidmatan dan:
7.    Mempunyai kelayakan di perenggan 1(c); atau
8.    Lulus Peperiksaan Khas; dan



9.    Had umur pelantikan: berumur kurang dari 54 tahun pada tarikh lantikan bagi pegawai yang umur persaraan paksa 55 atau 56 tahun; atau berumur kurang dari 56 tahun pada tarikh lantikan bagi pegawai yang umur persaraan paksa 58 tahun; atau berumur kurang dari 58 tahun pada tarikh lantikan bagi pegawai yang umur persaraan paksa 60 tahun.
10.              Info lanjut rujuk sini: Syarat kelayakan kerja penolong pegawai rancangan tanah

Jawatan Penolong Pegawai Rancangan Tanah Gred G29 boleh dimohon menerusi borang Suruhanjaya Perkhidmatan Awam (SPA). Buat pemohon pekerjaan yang daftar masuk SPA menerusi borang permohonan SPA8i online, kini anda boleh menyemak jadual temuduga SPA anda: semakan panggilan temuduga SPA 8  dan juga mengetahui hasil keputusan temuduga SPA anda: SPA8i semakan keputusan temuduga SPA.

Artikel Berkaitan:

Deskripsi Tugas Penolong Pegawai Rancangan Tanah Gred G29

Penolong Pegawai Rancangan Tanah menjalankan tugas pengurusan rancangan, menyelia, mengawasi, memantau dan menilai pelaksanaan program/ aktiviti untuk urusan kebun, meliputi aktiviti kebersihan ladang, pembajaan, kawalan makhluk perosak tanaman dan penghasilan kebun getah dan sawit.



Pada masa yang sama, tugasan Penolong Pegawai Rancangan Tanah ialah merancang, melaksana dan memantau pelaksanaan aktiviti pentadbiran dan pembangunan masyarakat.

Moga perkongsian tentang gaji, kelayakan dan tugas Penolong Pegawai Rancangan Tanah Gred G29 membantu mereka yang ingin menjadi kakitangan penjawat awam. Selamat maju jaya. Semoga terpilih! 

0 comment... add one now