Gaji, Kelayakan & Tugas Pembantu Veterinar

Gaji, Kelayakan & Deskripsi Tugas Pembantu Veterinar Gred G17 | Ingin menjadi Pembantu Veterinar? Nak tahu apa syarat kelayakan, berapa gaji dan juga apa tugas Pembantu Veterinar.

Permohonan dan pengambilan jawatan kosong Pembantu Veterinar Gred G17 akan dibuka jika ada kekosongan jawatan Kementerian Pertanian/ Jabatan Perkhidmatan Veterinar. Nantikan pengumuman pengambilan SPA Pembantu Veterinar 2017 pada bila-bila masa. Apa yang penting, anda kena isi permohonan online jawatan Pembantu Veterinar Gred G17 bagi permohonan kerja lepasan SPM menerusi Suruhanjaya Perkhidmatan Awam (SPA8).

gaji Pembantu Veterinar Gred G17, syarat kelayakan dan tugas Pembantu Veterinar, permohonan jawatan kosong dan kerja kosong Pembantu Veterinar, pengambilan spa Pembantu Veterinar 2017, permohonan kerja lepasan spm
Gaji, Kelayakan & Tugas Pembantu Veterinar 

Gaji Pembantu Veterinar Gred G17
Gaji Pembantu Veterinar sekitar RM933 sehingga RM3,380. Manakala untuk kadar gaji tahunan pula berjumlah RM95.

Syarat Kelayakan Pembantu Veterinar
1.    Sijil Pelajaran Malaysia atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya oleh kerajaan.
[ Gaji permulaan: RM933.00 ]
2.    Calon bagi lantikan hendaklah memiliki kepujian dalam subjek Bahasa Melayu pada peringkat Sijil Pelajaran Malaysia atau kelulusan yang diiktiraf setaraf dengannya oleh kerajaan.
3.    Info lanjut rujuk sini: syarat kelayakan kerja pembantu veterinar

Jawatan Pembantu Veterinar Gred G17 boleh dimohon menerusi borang Suruhanjaya Perkhidmatan Awam (SPA). Buat pemohon pekerjaan yang daftar masuk SPA menerusi borang permohonan SPA8i online, kini anda boleh menyemak jadual temuduga SPA anda: semakan panggilan temuduga SPA 8  dan juga mengetahui hasil keputusan temuduga SPA anda: SPA8i semakan keputusan temuduga SPA.

Artikel Berkaitan:

Deskripsi Tugas Pembantu Veterinar
Pembantu Veterinar menjalankan tugas-tugas pengurusan haiwan, kesihatan haiwan, kesuburan haiwan dan penguatkuasaan undang-undang veterinar di peringkat Kumpulan Sokongan, melaksanakan kerja-kerja di Pusat Perkhidmatan Industri Tenusu (PPIT), pemeriksaan di pusat kuarantin haiwan, ante-mortem dan post-mortem di abattoir dan loji pemprosesan.

Pada masa yang sama, tugas Pembantu Veterinar ialah memberi khidmat nasihat ternakan, pengumpulan data haiwan dan penyediaan laporan serta lain-lain tugas yang berkaitan yang ditentukan dari semasa ke semasa. 

Moga perkongsian tentang Gaji, Kelayakan dan Tugas Pembantu Veterinar Gred G17 membantu mereka yang ingin menjadi kakitangan penjawat awam. Selamat maju jaya. Semoga terpilih!

0 comment... add one now