Gaji, Kelayakan & Tugas Pegawai Kesihatan Persekitaran

Gaji, Kelayakan Dan Deskripsi Tugas Pegawai Kesihatan Persekitaran Gred U41

Berminat menjadi penjawat awam? Jom apply kerja kerajaan dan buat permohonan melalui portal SPA8i iaitu Suruhanjaya Perkhidmatan Awam (SPA). Ketahui apa syarat kelayakan, tugas dan berapa gaji Pegawai Kesihatan Persekitaran. Nak lulus interview SPA? Baca: Tips Temuduga Kerajaan & Contoh Soalan Temuduga SPA

Permohonan dan pengambilan jawatan kosong Pegawai Kesihatan Persekitaran Gred U41 akan dibuka jika ada kekosongan jawatan Kementerian Kesihatan. Nantikan pengumuman pengambilan Pegawai Kesihatan Persekitaran pada bila-bila masa. Apa yang penting, anda kena isi permohonan online jawatan Pegawai Kesihatan Persekitaran Gred U41 bagi permohonan kerja lepasan ijazah menerusi Suruhanjaya Perkhidmatan Awam (SPA8).
gaji, tugas, syarat kelayakan Pegawai Kesihatan Persekitaran Gred U41, temuduga spa Pegawai Kesihatan Persekitaran Gred U41, permohonan kerja Pegawai Kesihatan Persekitaran lepasan ijazah
Gaji, kelayakan dan tugas Pegawai Kesihatan Persekitaran

Gaji Penolong Pegawai Kesihatan Persekitaran Gred U41

Gaji Pegawai Kesihatan Persekitaran sekitar RM1,797 sehingga RM5,753. Manakala untuk kadar gaji tahunan pula berjumlah RM145.

Syarat Kelayakan Pegawai Kesihatan Persekitaran Gred U41

1.      Ijazah sarjana muda kepujian dalam bidang berkaitan yang diiktiraf olah Kerajaan daripada institusi pengajian tinggi tempatan atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya.
2.      (Gaji permulaan ialah pada Gred U41: RM2,429.00).
3.      Calon bagi lantikan hendaklah memiliki Kepujian (sekurang-kurangnya Gred C) dalam subjek Bahasa Melayu pada peringkat Sijil Pelajaran Malaysia/Sijil Vokasional Malaysia atau kelulusan yang diiktiraf setaraf dengannya oleh Kerajaan.
4.      Syarat Peningkatan Secara Lantikan: Pegawai yang sedang berkhidmat dalam perkhidmatan Pembantu Kesihatan Awam adalah layak dipertimbangkan oleh Pihak Berkuasa Melantik berkenaan untuk Peningkatan Secara Lantikan ke jawatan Penolong Pegawai Kesihatan Persekitaran Gred U29, tertakluk kepada kekosongan jawatan, apabila telah disahkan dalam perkhidmatan dan:
5.      Mempunyai kelayakan di perenggan 1(c); dan
6.      Had umur pelantikan: berumur kurang dari 54 tahun pada tarikh lantikan bagi pegawai yang umur persaraan paksa 55 atau 56 tahun; atau berumur kurang dari 56 tahun pada tarikh lantikan bagi pegawai yang umur persaraan paksa 58 tahun; atau berumur kurang dari 58 tahun pada tarikh lantikan bagi pegawai yang umur persaraan paksa 60 tahun.

Jawatan Pegawai Kesihatan Persekitaran Gred U41 boleh dimohon menerusi borang Suruhanjaya Perkhidmatan Awam (SPA). Buat pemohon pekerjaan yang daftar masuk SPA menerusi borang permohonan SPA8i online, kini anda boleh menyemak jadual temuduga SPA anda: semakan panggilan temuduga SPA 8  dan juga mengetahui hasil keputusan temuduga SPA anda: SPA8i semakan keputusan temuduga SPA.

Artikel Berkaitan:



Deskripsi Tugas Pegawai Kesihatan Persekitaran Gred U41

Pegawai Kesihatan Persekitaran menjalankan tugas merancang, mengurus dan menilai program: Kawalan Penyakit (Penyakit Berjangkit, Penyakit Bawaan Vektor) Keselamatan dan kualiti makanan. Kawalan Mutu Air Minuman (KMAM). Perundangan dan Penguatkuasaan, pengurusan dan analisis data, promosi kesihatan dan risiko komunikasi.

Pada masa yang sama, tugasan Pegawai Kesihatan Persekitaran ialah merancang keperluan sumber manusia, kewangan dan logistic. Penyelidikan dan pembangunan. Merancang program intervensi.

Moga perkongsian tentang gaji, kelayakan dan tugas Pegawai Kesihatan Persekitaran Gred U41 membantu mereka yang ingin menjadi kakitangan penjawat awam. Selamat maju jaya. Semoga terpilih!

0 comment... add one now