Gaji, Kelayakan & Tugas Penolong Pegawai Perubatan Gred U41

Gaji, Kelayakan Dan Deskripsi Tugas Penolong Pegawai Perubatan Gred U41

Berminat menjadi penjawat awam? Jom apply kerja kerajaan dan buat permohonan melalui portal SPA8i iaitu Suruhanjaya Perkhidmatan Awam (SPA). Ketahui apa syarat kelayakan, tugas dan berapa gaji Penolong Pegawai Perubatan Gred U41. Nak lulus interview SPA? Baca: Tips Temuduga Kerajaan & Contoh Soalan Temuduga SPA

Permohonan dan pengambilan jawatan kosong Penolong Pegawai Perubatan Gred U41 akan dibuka jika ada kekosongan jawatan Perkhidmatan Perubatan dan Kesihatan. Nantikan pengumuman pengambilan Penolong Pegawai Perubatan pada bila-bila masa. Apa yang penting, anda kena isi permohonan online jawatan Penolong Pegawai Perubatan Gred U41 bagi permohonan kerja lepasan ijazah menerusi Suruhanjaya Perkhidmatan Awam (SPA8).

gaji, tugas, syarat kelayakan Penolong Pegawai Perubatan Gred U41, temuduga spa Penolong Pegawai Perubatan Gred Gred U41 lepasan ijazah
Gaji, kelayakan dan tugas Penolong Pegawai Perubatan

Gaji Penolong Pegawai Perubatan Gred U41

Gaji Penolong Pegawai Perubatan sekitar RM2,429 sehingga RM9,656. Manakala untuk kadar gaji tahunan pula berjumlah RM225.

Syarat Kelayakan Penolong Pegawai Perubatan Gred U41

LANTIKAN KE GRED U41
1.    Ijazah sarjana muda kepujian dalam bidang berkaitan yang diiktiraf oleh Kerajaan daripada institusi pengajian tinggi tempatan atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya serta telah berdaftar dengan Lembaga Pembantu Perubatan Malaysia.
2.    (Gaji permulaan ialah pada Gred U41: RM2,429.00).



3.    Kepujian (Sekurang-Kurangnya Gred C) Dalam Subjek Bahasa Melayu Pada Peringkat Sijil Pelajaran Malaysia/ Sijil Vokasional Malaysia Atau Kelulusan Yang Diiktiraf Setaraf Dengannya Oleh Kerajaan.
4.    Calon Bagi Lantikan Hendaklah Memiliki Kepujian (Sekurang-Kurangnya Gred C) Dalam Subjek Bahasa Melayu Pada Peringkat Sijil Pelajaran Malaysia/Sijil Vokasional Malaysia Atau Kelulusan Yang Diiktiraf Setaraf Dengannya Oleh Kerajaan.
5.    Info lanjut rujuk sini: Syarat Kelayakan Kerja Penolong Pegawai Perubatan


Jawatan Penolong Pegawai Perubatan Gred U41 boleh dimohon menerusi borang Suruhanjaya Perkhidmatan Awam (SPA). Buat pemohon pekerjaan yang daftar masuk SPA menerusi borang permohonan SPA8i online, kini anda boleh menyemak jadual temuduga SPA anda: semakan panggilan temuduga SPA 8  dan juga mengetahui hasil keputusan temuduga SPA anda: SPA8i semakan keputusan temuduga SPA.

Artikel Berkaitan:

Deskripsi Tugas Penolong Pegawai Perubatan Gred U41

Penolong Pegawai Perubatan menjalankan tugas memberi rawatan kuratif, pencegahan serta perkhidmatan bantuan kecemasan di Pusat-pusat Kesihatan termasuk Dispensari Statik dan Bergerak, Jabatan Pesakit Luar dan Jabatan Kemalangan dan Kecemasan. Memberi perkhidmatan kesihatan kepada masyarakat dari aspek kuratif, pencegahan, promosi dan pemulihan dalam sistem perkhidmatan kesihatan di Malaysia.


Pada masa yang sama, tugasan Penolong Pegawai Perubatan ialah memberi rawatan awal dan segera serta sokongan bagi semua kes kecemasan dan merujukkan kes-kes berkenaan untuk pengendalian selanjutnya kepada pegawai perubatan.

Moga perkongsian tentang gaji, kelayakan dan tugas Penolong Pegawai Perubatan Gred U41 membantu mereka yang ingin menjadi kakitangan penjawat awam. Selamat maju jaya. Semoga terpilih! 

0 comment... add one now